Meetingverslag

Jaar Maand Auteur Titel
2000 september Marianne & Nico   Jubileummeeting

Jubileummeeting Winterswijk

Niek en ik waren die dag al voor dag en dauw vertrokken richting het Oosten, omdat ik in Hattemerbroek een vergadering moest bijwonen. Om dan eerst weer terug naar huis te rijden om de bus op te halen vonden we een beetje onzin! Dus Niek gezellig de hele dag in de bus gewacht (lees geslapen!) totdat ik “eindelijk” van het gezwam af kon komen!
Om 16:00 uur vertrokken richting Apeldoorn en vandaar dan naar Winterswijk! Nou dat was nog een hele klus. We zeuren wel eens over die Fransen die de weg nooit goed aan kunnen geven, maar in Twente kunnen ze er ook wat van! Eindelijk toch in Winterswijk aangekomen, van waaruit de route aangegeven zou zijn met Chevrons! De een of andere leukerd had er een aantal verwijderd, zodat we in totaal 4x langs Obelink zijn gekomen! Nou, dan toch maar even stoppen om een nieuwe luifel te kopen en meteen de weg te vragen. Bij de kassa kwam er een heel bekend iemand aanlopen! Sam en Joke van Ginkel kwamen langs Obelink en zagen onze bus voor de deur staan (met de lichten nog aan!). Uit voorzorg had Sam de lichten maar even uitgedaan! Na overleg (zij konden ook geen bordjes vinden!) zijn we maar eerst gaan eten op de markt in Winterswijk. Daarvandaan “mobiele hulp” gevraagd aan Jan Junge, die ons inderdaad naar de camping geloodst heeft! Maar goed dat we eerst waren gaan eten, want het ontvangstcomité stond al klaar. Gezellig “thuiskomen” noem ik dat, al die bekende gezichten, lekker zoenen natuurlijk (vooral A3!).

‘s Avonds gezellig in de tent het peil weer danig laten zakken, met natuurlijk aanvulling van de andere aanwezigen die avond. Maar ja, we mochten niet te laat naar bed van het organiserende stel, want om half 10 zou er de volgende morgen een “klein ontbijt” zijn in de tent! Nou, dat was niet misselijk, ik was meteen benieuwd naar het “uitgebreide ontbijt” van zondagmorgen!! Heerlijk, wat een verwennerij! Er was voor iedereen voldoende, en goed opgelost door in groepen langs de tafels te gaan!
Aansluitend was er voor de kinderen het "vlieger maken" onder leiding van Ome Jan! Ze waren schitterend, jammer dat er te weinig wind stond om de “10 jaar”-vlieger op te laten! Die middag bracht iedereen op gepaste wijze door, het was inmiddels wel behoorlijk aan het regenen, dat zag er niet zo goed uit voor de barbecue die om half 5 zou beginnen! Maar de weergoden waren ons weer eens goedgezind, het werd droog. Bovendien was de temperatuur heel aangenaam, dus de barbecue zou niet in het water vallen. Het was in een woord geweldig: lekker vlees, al vonden sommigen de “spare-ribs” wel wat vreemd. Na het eten zakte iedereen lekker onderuit, ging even de afwas doen, of zich optutten voor de feestavond die zou volgen. De band speelde goed, veel jaren 60 en 70 muziek, en iedereen zong mee! Er werd volop gedanst en gefeest! De familie d’Hondt gaf nog een demonstratie “linedansen”, waarop velen dat natuurlijk ook wilden leren. Nou, dat kon geregeld worden: binnen 10 minuten dansten zo’n 30 mensen keurig op de maat van de muziek (behalve ik, want m’n benen wilden iets anders op die muziek). Bedankt voor de les!! Om 12 uur stopte de band, en dronken we nog een laatste glaasje rode wijn in het veld bij het kampvuur.

De volgende ochtend natuurlijk “pien in de kop” van alle wijn, maar daarvoor heb je pilletjes, dus meteen weer aan het “uitgebreide ontbijt”! Het was weer fantastisch geregeld. Dank aan de organisatie en natuurlijk de boer en zijn vrouw die dit alles mogelijk hebben gemaakt!

Natuurlijk was er nog een technisch uurtje (heb ik gemist, is dat erg?), en de traditie “restjes opmaken” kwam ook niet erg uit de verf, maar al met al was het een heerlijk meeting, die zeer goed bezocht was (66 bussen?). Ook het jubileumgeschenk zag er mooi uit. Dat zullen velen goed kunnen gebruiken.

Om een uur of drie zijn we in konvooi met 10 bussen vertrokken en veroorzaakten vele files onderweg vanwege kijkers. Het was een hele gezellige meeting die we niet snel zullen vergeten en ik wil hierbij de jubileumcommissie hartelijk danken voor het gebodene.

Er moet ons echter één ding van het hart:…"mag het een volgend keer ietsje dichterbij?"